jueves, 30 de enero de 2020

TRADICIONS NADALENQUES

 Les meves tradicions que faig sempre son els dies 24,25,31 i el 1. 
El 24 de desembre sempre em preparo en casa meva amb la meva familia, i quan ja estem tots anem al cotxe per anar a casa dels meus avis, que son els pares de la meva mare. Quan arribem ja a casa delsmeus avis els saludem i a les deu o així dinem. Sempre dinem primer sopa pel qui vulgui i despres pollastre arrebossat amb patates, i també fa canelons pel que vulgui. Quan ja hem dinat les meves germanes i jo nem cap a l'habitació a inventar un joc per jugaro o qualsevol cosa per entretenir-nos. Sobre la una o les dues anem cap a casa.

Al dia seguent ja es 25 de desembre ja es nadal, ens aixequem les meves germanes, els meus pares i jo, i obrim els regals. Quan ja hem obrit tots els regals ens vestim tots perque venen a casa meva a menjar els meus avis, la meva àvia que és la mare del meu pare i els meus tiets amb els meus dos cosins. Van arriban i mentres es fa el menjar nem a l'habitació amb els meus dos cosins a jugar a alguna cosa amb ells. Desprès de mejar i tot, pasem la tarda tots, juguem a jocs de taula i veim pel·lis.

Quant ja arriba el 31 de desembre, nem tota la meva familia a casa dels meus avis. Una vegada que ja estem tots a casa dels meus avis, els meus cosins, les meves germanes i jo, nem cap a l´habitació a jugar a jocs inventats o posar el altaveu amb música i inventar-nos balls fins que estigui el dinar. Dinem tots i tornem a l´habitació a jugar fins les campanades. Ja es hora de les campanades, ens desitjem feliç any i ens montem una festa ballan, cantan i jugant al bingo tambè. I a les 3 o 4 de la matinada ens anem ja cap a casa.

Ja es 1 de gener any nou, i com es el sant del meu avi cada 1 de gener nem a menjar a casa dels meus avis amb tota la familia com sempre,i faig lo de sempre jugar amb els meus cosins i pasar-ho bè amb la familia.

I això son les meves tradicions nadalenques.




No hay comentarios:

Publicar un comentario